Friday 17 August 2012

Tennoji Zoo, Osaka.

Saya ke Tennoji Zoo di Osaka tempoh hari untuk melihat beruang kutub dan juga panda merah. Nasib saya agak baik kerana kedua-dua haiwan tersebut memang pun available di Zoo tersebut. Saya masih ingat dengan kekecewaan musim sejuk tahun 2009 dimana saya tidak berpeluang melihat beruang panda di Ueno Zoo, Tokyo yang mati beberapa bulan sebelum saya sempat sampai di sana. Punyalah kecewa, hanya Tuhan saja yang tahu.

Untuk yang belum pernah ke sini, saya syorkan anda tidak menaruh expectation yang terlalu tinggi. Selain daripada kurang informasi dan interaksi antara staff dengan pengunjung tentang haiwan-haiwan yang ada, suasana habitat yang cuba hendak ditunjukkan juga agak kurang menarik jika hendak dibandingkan dengan Zoo Taiping ataupun Zoo Negara di Malaysia. Ini mungkin disebabkan faktor ruang yang terhad dan juga cuaca empat musim negara tersebut.
 
Namum, saya tetap enjoy dengan lawatan ke sini.














All images copyright © 2012 Langkawi Ink.Com. All rights reserved.


Interested parties are welcomed to reproduce or quote materials published in this blog with the condition  that they are credited to http://hasnulyakin.blogspot.com/ to avoid misunderstanding.Thank you.