Sunday 24 January 2016

Isterinya Seorang Samurai.......

Semasa saya di Kagoshima tempoh hari, Naomi betul- betul sudah tidak sabar untuk mencuba serta bergambar dengan pakaian perisai ataupun O-Yoroi milik keluarga Shimazu yang dipamerkan di Chiran Tourism Office.



Keluarga Shimazu ataupun Shimazu clan yang mula bertapak di Jepun pada ratusan tahun yang lalu pernah menjadi kuasa besar di Kyushu malah founder keluarga ini iaitu Shimzu Tadahisa adalaha anak kepada Minamoto No Yoritomo iaitu Shogun pertama pada era zaman Kamakura. Selain daripada mempunyai rangkaian samurai yang terbilang, gadis-gadis Shimazu juga cukup terkenal dalam ilmu bermain pedang, memanah serta menggunakan senapang lantak.  



 Naomi, walaupun tiada sebarang kaitan blood line dengan keluarga Shimazu, bagi saya dia tetap wanita hebat.Sama hebatnya dengan Hojo Masako ataupun Tomoe Gozen. Walaupun tidak memiliki ketangkasan untuk berlawan pedang atau memanah, ketangkasan Naomi yang selalu bangun awal untuk membersihkan rumah serta menyiapkan anak-anak untuk ke sekolah sudah cukup hebat buat saya. Belum pernah sekalipun beliau terbabas dalam menjalankan tanggung jawab sebagai seorang isteri dan juga ibu kepada anak-anak
  

Dan Naomi juga nampak begitu hebat sewaktu bergambar bersama O-Yoroi Shimazu ini.
 



 All images copyright © 2016 Langkawi Ink.Com. 
All rights reserved. All photos and content on this site are exclusive property of Langkawi Ink.Com and are copyright with all rights reserved. Please email me and ask for permission before reposting any content found on this site. 
Thank you.