Saturday 14 February 2015

A Trip Down Memory Lane : Gundam ガンダム Di Odaiba !

Saya ke Odaiba di Tokyo untuk melihat sendiri robot RX-78 Gundam  ガンダム yang cukup hebat di kacamata saya sewaktu zaman kanak-kanak dahulu.Tak sangka orang jepun mampu membina semula robot idola saya tersebut dan kini available di Diver City Plaza untuk tontonan umum. 

 Kepada peminat setia siri anime Mobile Suit Gundam, anda sudah pasti tahu akan asal-usul tentang cerita robot fiksyen kawalan manusia  ini. Ianya pertama kali diperkenalkan kepada umum pada tahun 1979. Apa yang pasti, Gundam lebih terkenal daripada rakan-rakan robot anime yang lain seperti Tetsujin, Voltron ataupun Macross Frontier semenjak diperkenalkan.
 
Saya sertakan video & beberapa keping gambar yang diambil sewaktu saya disana tempoh hari. Minta maaf kerana kualiti gambar kurang memuaskan. Semua gambar-gambar ini diambil tanpa menggunakan sebarang tripod sebaliknya hanya secara handheld.
Saya hanya menggunakan kamera Nikon D300 dengan lensa Sigma 17-70mm f/2.8
tanpa menggunakan sebarang flash.

Enjoy !
 
 
  










 
 
 
 
 
  Amacam ? Okay tak ?
 
 
 
 
 
 
 
 
  

All images copyright © 2015 Langkawi Ink.Com. 
All rights reserved.

All photos and content on this site are exclusive property of Langkawi Ink.Com and are copyright with all rights reserved. Please email me and ask for permission before reposting any content found on this site. Thank you.