Saturday 21 January 2012

Kyoto Jurnal: Maruyama Park, Kyoto.

Sudah lebih setahun saya tidak menjejakkan kaki ke Maruyama Park di Kyoto. Kali terakhir saya di sana adalah sewaktu musim panas pada tahun 2010. Namun,saya akan pulang semula ke Kyoto dalam tempoh 45 hari dari sekarang dan saya amat berharap agar kuntuman bunga "ume" mula mekar pada waktu itu nanti.

Untuk pengetahuan, kepulangan pada bulan March nanti agak emosional untuk saya sekeluarga memandangkan ianya adalah ulang tahun pertama "The Great Tohoku Earthquake" - peristiwa Jepun dilanda gempa bumi dan tsunami pemusnah.Sudahkah anda lupa pada peristiwa 11hb March 2010 di mana gegaran gempa bumi berskala 9.0 richter telah melanda wilayah Sendai serta kejadian ombak tsunami yang mengorbankan ribuan nyawa ?

Harap harap tiada lagi kejadian sebegini terjadi sewaktu saya di sana nanti....







Interested parties are welcomed to reproduce or quote materials published in this blog with the condition  that they are credited to http://hasnulyakin.blogspot.com/ to avoid misunderstanding.Thank you





All images copyright © 2011 Langkawi Ink.Com. All rights reserved