Sunday 1 April 2012

Kyoto Jurnal:Salju Di Hakodateyama (Part 2)

Saya hentikan sementara penulisan yang panjang-panjang untuk post kali ini kerana ingin berkongsi beberapa keping gambar trip saya bersama keluarga ke Hakodateyama (Gunung Hakodate) tempoh hari.Untuk pengetahuan, saya tiba di sana pada minggu pertama bulan March tetapi salji masih turun dengan tidak henti-henti sepanjang hari.

Bayangkan, saya sebagai orang melayu yang sebelum ini hanya tahu bermain upih pinang dan skateboard kini tiba-tiba terpaksa bertukar angin ke snowboarding dan skiing pula...  
Keadaan menjadi lebih extreme apabila saya terpaksa meredah salji yang begitu tebal dengan suhu yang merudum jatuh ke bawah paras beku  (-2 celcius) pada hari tersebut.

Satu suasana yang cukup menyeksakan !


Stesen gondola Hakodateyama. Puluhan gondola disediakan untuk membawa pengunjung ke atas gunung tersebut. 


Perjalanan menaiki gondola untuk ke atas hanya mengambil masa 20 minit.


Salji turun dengan begitu lebat setibanya saya di atas. 


Keadaan agak lengang pada hari tersebut. Inilah untungnya jika anda memilih trip hari biasa untuk ke sini berbanding hujung minggu. 


Sachiko memberi arahan dan tunjuk ajar kepada semua.


Sudah bersedia...


Oooooppppssss...


Bangun dan mencuba lagi !


Nana sedia untuk beraksi...


Bersambung...........




Interested parties are welcomed to reproduce or quote materials published in this blog with the condition  that they are credited to http://hasnulyakin.blogspot.com/ to avoid misunderstanding.Thank you





All images copyright © 2012 Langkawi Ink.Com. All rights reserved.