Monday 13 April 2015

Tokyografi : Last Autumn's Dream

Kawan-kawan di Kyoto selalu berpesan. Kata mereka, saya harus berada di Kyoto sebelum atau pada 26hb November setiap tahun jika saya ingat melihat sendiri bagaimana hebatnya pokok-pokok ginkyo bertukar warna. Kata mereka , Iwato Ochiba Jinja yang terletak dikawasan pergunungan Kyoto cukup menarik pada musim luruh dan saya harus bersetuju dengan pendapat mereka setelah melihat beberapa photo blog.
 
Namun entah kenapa, saya selalu gagal balik ke kampung ( Kyoto) pada waktu tersebut sebaliknya saya kerap memilih awal Disember untuk pulang.
 
Namun, kekecewaan tersebut terubat sewaktu saya berada di Zojoji Shrine ,Tokyo tempoh hari. Di sini, hamparan kuning dedaun ginkyo cukup menakjubkan walaupun tidaklah sehebat Iwato Ochiba Jinja....  
 
  
 
 
 
All images copyright © 2015 Langkawi Ink.Com. 
All rights reserved.



All photos and content on this site are exclusive property of Langkawi Ink.Com and are copyright with all rights reserved. Please email me and ask for permission before reposting any content found on this site. Thank you.