Friday 20 November 2015

Kyoto Travelogue: Candid Shot With Nikon 50mm f/1.4 D !

 
Untuk fotografer miskin seperti saya, berpeluang membeli dan mempunyai lensa Nikon 50mm f/1.4D ini adalah rahmat yang tidak terhingga buat saya. Lebih menguntungkan lagi saya dapat lensa ini secara kebetulan sewaktu ianya dilelong pada halaman Buyee.jp.com !
 
Perasaan gembira serta puas menguasai diri apatah lagi dapat melihat kewujudan "bokeh" pada gambar-gambar yang saya diambil sendiri.
 
Hmmmm....Saya akui imej yang terhasil dari lensa Nikon 50mm f/1.4D ini cukup tajam jika hendak dibandingkan dengan lensa Nikon 50mm f/1.8G. Insya allah, jika ada masa dan peluang, saya akan post kan imej-imej yang lain pula. By the way, gambar dibawah adalah gambar candid Naomi sewaktu saya test out lensa tersebut di Bandar Kyoto tempoh hari.
 
 



All images copyright © 2015 Langkawi Ink.Com. 
All rights reserved. All photos and content on this site are exclusive property of Langkawi Ink.Com and are copyright with all rights reserved. Please email me and ask for permission before reposting any content found on this site. Thank you.