Wednesday 3 June 2015

All The Way North : Meredah Pergunungan Kurama.

 Kalau anda rajin berjalan, kawasan pergunungan Kurama di wilayah utara Kyoto menawarkan banyak tempat-tempat menarik untuk dilawati. Sebagai contoh, sewaktu saya menaiki keretapi comel Eizan dari stesen Demanchiyanagi ke Kurama-dera, saya sempat turun ke satu stesen kecil disini. Rupa-rupanya susur jalan kecil ini saja menempatkan beberapa tourism spots yang cukup  mashyur di Kyoto seperti Manshu-in, Shisendo, Tanukidaniyama Fudoin (saya pernah menulis di sini) , Konpuku-ji, Enko-ji, Hachidai Jinja dan Ichijo Sagari-Matsu.
 
Punyalah excited, hanya Tuhan saja yang tahu. Kepada yang berminat sangat dengan onsen ataupun mandian spa , harga tiket masuk yang dikenakan hanyalah sebanyak JPY2500 hingga JPY10,000 (RM30). Tapi jangan ler pula datang ke sini pada bulan Januari atau Februari. Silap-silap tak boleh keluar kerana lambakan salji nanti. 
 
Jom !!
 




All images copyright © 2015 Langkawi Ink.Com. 
All rights reserved. All photos and content on this site are exclusive property of Langkawi Ink.Com and are copyright with all rights reserved. Please email me and ask for permission before reposting any content found on this site. 
Thank you.