Tuesday 14 February 2012

Urusan Visa Dan Ziarah Ke Pulau Pinang.

Seharian saya di Pulau Pinang kelmarin menguruskan proses permohonan visa untuk pulang ke Jepun. Alhamdulillah, segala urusan berjalan dengan begitu lancar dan kalau tiada aral melintang, visa saya akan siap pada 15hb Februari nanti.

Pulau Pinang seperti biasa,selain daripada kesesakan traffic jam yang menyesakkan dada , cuaca di Pulau Pinang kelmarin juga begitu panas membahang. Suhu yang terpapar pada dashboard teksi yang saya sewa jelas menunjukkan yang kepanasan dan suhu di luar sana adalah  37C! 
Ianya hampir menyamai rekod musim panas sewaktu saya berada di Tokyo tempoh hari. 


Pesawat Firefly FY1011 dari Pulau Langkawi ke Pulau Pinang kelmarin cukup selesa dan menawarkan servis yang sempurna. Kudos kepada semua krew pesawat tersebut.



Pemandangan Pantai Chenang dari udara.



Lagi pemandangan indah Pulau Langkawi untuk tatapan semua. Di harap kesuburan hutan hujan tersebut akan kekal selama-lamanya. 



Saya sampai di Konsulat Jepun tepat pada jam 2 petang. Urusan visa kali ini ternyata berbeza dari sebelumnya dan hanya 5 minit masa yang diambil oleh pihak Konsulat untuk berpuas hati dengan dokumen-dokumen yang saya lampirkan untuk tujuan pemprosesan. 



Adakah ini awan nano?  Tajuk lagu Hafiz dan hasil karya M.Nasir yang menjadi  juara lagu tahun 2011 ? 



Saya touch down di Pulau Langkawi tepat jam 7.35 petang kelmarin bersama Naomi.
Bagaimanapun, saya harus kembali semula ke sana untuk kutipan visa tersebut pada minggu depan.








Interested parties are welcomed to reproduce or quote materials published in this blog with the condition  that they are credited to http://hasnulyakin.blogspot.com/ to avoid misunderstanding.Thank you



All images copyright © 2012 Langkawi Ink.Com. All rights reserved.