Monday 30 March 2015

Kyotografi: Fushimi Inari Taisha !

Masa seperti berhenti setiap kali saya berada di Kyoto.Segala-galanya agak slow disini. Kalau busy pun, hanyalah pada waktu rush hours yang mana segala jenis manusia berebut-rebut menaiki keretapi untuk pergi ataupun balik dari tempat kerja. Keadaan ini agak berlainan dengan bandaraya Tokyo yang senantiasa sesak dan tidak sesuai bagi saya yang bencikan living in the fast lane - stress serta meletihkan! Oleh kerana terdapat perbezaaan antara Kyoto dan Tokyo, pendekatan saya terhadap fotografi juga berubah sewaktu saya berada disini (Kyoto). Kamera usang Nikon D300 saya kembali semula ke mode "single shot" dan bukan lagi kepada "continous high" yang selalu digunapakai sewaktu di Tokyo.Tiada lagi "carpet bombing" fotografi yakni membelasah mengambil gambar pada setiap subjek yang wujud depan mata. Segalanya dipilih sebelum shutter dipicit...Inilah yang saya panggil sebagai Kyotografi dan bukannya Tokyografi.

By the way, saya kembali semula ke Fushimi Inari Taisha. Boleh dikatakan setiap tahun saya datang ke sini. Tak pernah jemu ler pula.
























All images copyright © 2015 Langkawi Ink.Com. 
All rights reserved.



All photos and content on this site are exclusive property of Langkawi Ink.Com and are copyright with all rights reserved. Please email me and ask for permission before reposting any content found on this site. Thank you.