Wednesday 13 May 2015

Low Key Photography : Percubaan Pertama Dengan Nikon D300 & Nikon SB800.


Ini adalah gambar pertama saya dengan teknik low key photography. Walaupun saya agak happy dengan hasilnya, tetapi saya akui banyak lagi yang saya perlu belajar dan memperbaiki teknik fotografi ini. By the way, saya sengaja tidak menggunakan contrast yang terlalu tinggi kerana tidak mahu "mengotorkan" potret Naomi.
 
Oh Ya. Bercakap tentang low key fotografi , teringat pula saya kepada lukisan-lukisan "chiaroscuro" zaman Renaissance. Untuk makluman, teknik low key ini juga sama seperti lukisan teknik "chiaroscuro" dimana kesan dramatik cahaya pada kawasan terang dan gelap nampak agak begitu ketara.





All images copyright © 2015 Langkawi Ink.Com. 
All rights reserved.

All photos and content on this site are exclusive property of Langkawi Ink.Com and are copyright with all rights reserved. Please email me and ask for permission before reposting any content found on this site. 
Thank you.